Sign In
Zayed Hum. Day 19

Emirates Transport organises a number of events to mark Zayed Humanitarian Day

مواصلات الإمارات تنفذ برامج ومبادرات مجتمعية في يوم زايد للعمل الإنساني

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

To mark Zayed Humanitarian Day, Emirates Transport (ET) organized a number of charitable events and initiatives to mark the anniversary of the passing of Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan, which falls on the 19th of Ramadan of each year.

Hanan Saqer, executive director of Corporate Services at ET, said that this day is an opportunity to recall the accomplishments of Zayed, pointing out that his memory can motivate all members of society to exert more efforts to help the less fortunate amongst us.  

Saqer called on employees to take advantage of this special anniversary by embracing humanitarian work, using Zayed as a role model in the way he thought of others. 

Working in cooperation with Dar Al Ber Society, the federal transport corporation launched the "Eid is a Joy" initiative, with the help of ET employees who were urged to donate new Eid clothes to deprived families to help them enjoy the occasion.

Employees were urged to pack specially designed boxes with as many items of clothing as they wish to donate. Many of the 500 collected boxes contained items such as children's suites and dresses.   

The executive director of Corporate Services at ET praised the generosity of employees and urged them to intensify their charitable work during these blessed days, following in the lead the late Sheikh Zayed.

She said: "As individuals and corporations, we must draw inspiration from the legacy of Sheikh Zayed to increase our humanitarian efforts and reach out to the community to strengthen the bonds of society,"

Other charitable Ramadan initiatives include the distribution of iftar packages for motorists at sunset, feeding 1,200 people in iftar tents in various locations across the State, as well as holding an iftar gathering for 500 ET drivers, in cooperation with Dubai Health Authority. 

​مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 23 مايو 2019:

حرصت مواصلات الإمارات على تنفيذ مجموعة من البرامج والمبادرات الإنسانية والمجتمعية بالتزامن مع يوم زايد للعمل الإنساني والذي يأتي تحت شعار: "حب ووفاء.. لزايد العطاء"، ويصادف 19 رمضان من كل عام.

وقالت حنان محمد صقر المدير التنفيذي لدائرة الخدمات المؤسسية بمواصلات الإمارات، في يوم زايد للعمل الإنساني نعمل على تقدير وترسيخ قيم الوفاء والعطاء التي غرسها الشيخ زايد طيب الله ثراه في قلوب شعب الإمارات والمقيمين على أرضها، مشيرة إلى أن التاريخ قد سجل مواقف مشرفة للشيخ زايد، وآثار أياديه البيضاء منتشرة في كل مكان داخل الدولة وخارجها، معربة بأن الاحتفاء بهذا اليوم يخلد ذكرى رحيل رائد الإنسانية والعمل الخيري رحمه الله.

وأضافت بأن المؤسسات والأفراد لازالوا يواصلون المسيرة التي بدأها زايد الخير، من خلال تجسيد معاني الإخلاص والتضحية للوطن، والعطاء والجود لكل المحتاجين، وتتوالى الإنجازات والنجاحات التي تحققها الدولة على صعيد العمل الإنساني والخيري محلياً وإقليمياً وعالمياً، والتي أهلتها وبقيادة صاحب السمو الشيخ خليفة بن زايد آل نهيان رئيس الدولة حفظه الله، لأن تتبوأ الصدارة في دعم العمل الإنساني وفي تقديم المساعدات والإعانات لكل دول العالم، كما أن اختيار عام 2019 عاماً للتسامح يعد من أهم الدلائل التي تؤكد سير الدولة على نهج يعنى بالعطاء للإنسانية بالدرجة الأولى لتحقيق الخير والسلام في العالم.

وأشادت صقر بجهود ومبادرات أسرة مواصلات الإمارات في هذا الجانب ومن خلال مبادئ المسؤولية الاجتماعية، مؤكدة بأن الجميع يجدد العهد بأن العطاء سيتواصل والتلاحم المجتمعي والإنساني في مجتمع الإمارات سيكون أكثر تماسكاً وفاعلية، وتحديداً في يوم زايد للعمل الإنساني وبالتعاون مع المؤسسات الخيرية في الدولة أطلقت مواصلات الإمارات مع جمعية دار البر مبادرة "العيد فرحة" والتي تعنى بتقديم 500 صندوق كسوة العيد للأسر المتعففة، لتخفيف أعباء شراء المستلزمات والملابس عن كاهل الأسر المحتاجة، وإدخال الفرحة لقلوبهم في عيد الفطر السعيد، إلى جانب التكفل بإفطار 1,200 صائم من المسلمين في الدولة، وإقامة مأدبة إفطار أخرى تجمع 500 سائق من المؤسسة بالتعاون مع هيئة الصحة بدبي.

وأفادت المدير التنفيذي للخدمات المؤسسية، من المبادرات المجتمعية الأخرى التي نفذتها المؤسسة خلال رمضان هذا العام رعاية حملة "رمضان أمان" التي تنفذها جمعية الإحسان الخيرية للعام الثامن على التوالي من خلال توفير خدمات نقل الوجبات التي توزع على السائقين قبل موعد الإفطار في مختلف مناطق الدولة، بالإضافة إلى نشر مواد إعلامية في حسابات المؤسسة على مواقع التواصل الاجتماعي، تتضمن المقولات التاريخية والإنسانية للشيخ زايد طيب الله ثراه عن التسامح في مختلف المحافل والمناسبات، وغيرها من المشاريع والمبادرات التي تعكس قيم البذل والعطاء والتسامح لدى أسرة مواصلات الإمارات.

8006006