Sign In
EDEX19

Emirates Transport is a strategic sponsor of EdEx MENA 2019

مواصلات الإمارات راعٍ استراتيجي لـ «ايديكس مينا 2019»

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

Emirates Transport (ET) was a proud sponsor of the annual EdEx MENA Education Exchange in the Middle East and North Africa (MENA) region which was held from 18-19 November at the Ritz-Carlton, Dubai International Financial Centre (DIFC).

The Corporation also participated in the conference by showcasing some of its most prominent initiatives and experiences as the leading school transport provider in the State, including the application "Wathiq" which aims to ensure the safety of students in school buses.

In addition, the ET delegation participated in a series of seminars and delivered a presentation centring on digital transformation and the development of innovations to ensure the safety of students in the school transport sector.

Aaref Alblooshi, manager of ET's Marketing Department, said that the sponsorship and participation of the Corporation reflects its deep commitment to pursuing the highest standards of safety, pointing out that the participation provides an opportunity to exchange experiences and knowledge with experts from around the world in the field of school transport, in addition to identifying the latest educational trends and innovative technologies in this important sector.

He added that such events can also provide a platform to discover new investment opportunities in the field of school transport.

​إدارة الاتصال الحكومي - دبي 18 نوفمبر 2019:

أعلنت مواصلات الإمارات رعايتها الاستراتيجية لمؤتمر "ايديكس مينا" السنوي الذي يعنى بتبادل التعليم في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، خلال الفترة من 18-19 نوفمبر الحالي في فندق "ريتز كارلتون" في مركز دبي المالي العالمي.

وتتمثل مشاركة المؤسسة في المؤتمر من خلال منصة تستعرض من خلالها أبرز مبادرات المؤسسة وتجاربها الرائدة في قطاع النقل المدرسي، وفي مقدمتها تطبيق "واثق" الذكي الذي يختص بالنقل المدرسي ويهدف إلى ضمان سلامة الطلبة في الحافلات المدرسية، إضافة إلى مشاركتها في مجموعة من الحلقات النقاشية بالإضافة إلى أوراق العمل التي تتناول قطاع النقل المدرسي، وما يتضمنه من تطور وتحول رقمي، إضافة إلى الابتكارات المتعلقة بالنقل والتعليم، وسبل تأمين سلامة الطلبة.

وأكّد عارف البلوشي مدير إدارة التسويق في مواصلات الإمارات، أن رعاية ومشاركة المؤسسة في المؤتمر تتوافق مع خططها ومشاريعها كونها أحد المنصات المهمة في مجال التعليم، على اعتبار مواصلات الإمارات إحدى المؤسسات الحكومية الرائدة في تقديم خدمات النقل المدرسي التي تتمتع بأعلى معايير الجودة والكفاءة، وذلك بخبرة واسعة اكتسبتها على مدار أكثر من 37 عاماً.

وأوضح البلوشي أن مشاركة المؤسسة تعكس كذلك التزامها العميق بتحقيق عنصر السلامة والذي يعد أحد القيم المؤسسية لها، عبر عرض ابتكاراتها في مجال تعزيز هذا العنصر لدى الطلبة، مشيراً أن المشاركة تتيح الفرصة لتبادل الخبرات والمعارف مع الخبراء من مختلف أنحاء العالم في مجال النقل المدرسي، والتعرف على الممارسات التي من شأنها تعزيز مستويات سلامة الطلبة، إضافة إلى التعرف على أحداث اتجاهات التعليم والتقنيات المبتكرة في هذا القطاع المهم، كما أنها تتيح اكتشاف فرص ومجالات إستثمارية جديدة في مجال النقل المدرسي والتعليم.

8006006