Sign In
mena smart trans 19

Emirates Transport concludes its participation in the Mena Smart Transport exhibition

مواصلات الإمارات تختتم مشاركتها في "الشرق الأوسط للتنقل الذكي"

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

Emirates Transport (ET) concluded its participation in the Mena Smart Transport Exhibition, which took place on the sidelines of the 6th edition of the Middle East Railway Exhibition and Conference at the Dubai World Trade Centre between 26 and 27 February.  

Arif Al Baloushi, Marketing Department manager at ET, said that the exhibition was an ideal platform to introduce the latest smart technologies applied by Emirates Transport in the transport and leasing sector, paving the way for new investment opportunities.

Al Baloushi said that mass transport has long been a common denominator for many of the main services provided by the Corporation, especially the school transport and commercial transport services at the local and regional levels.

Al Baloushi pointed out that ET's pavilion at the exhibition provided visitors with the opportunity to learn about the offers and packages offered by Emirates Transport.

Visitors also learned of an electric vehicle used by the Corporation in providing its services, in cooperation with Tesla, the manufacturer of electric cars, which demonstrates ET's trend towards the sustainability of its services by applying green practices in all its operations.

​إدارة الاتصال الحكومي - دبي 27 فبراير 2019:

اختتمت مواصلات الإمارات اليوم مشاركتها في معرض "وسائل النقل الذكية في الشرق الأوسط" الذي أقيم على هامش فعاليات الدورة السادسة لمعرض ومؤتمر الشرق الأوسط للسكك الحديدية في مركز دبي التجاري العالمي، يومي 26 و27 فبراير الجاري، حيث استقطب جناح المؤسسة اهتمام الجمهور خلال استعراضها لمركبة كهربائية بالتعاون مع شركة "تسلا".

وأوضح السيد عارف البلوشي مدير إدارة التسويق، أن المعرض شكّل منصة مثالية للتعريف بأحدث التقنيات الذكية التي تطبقها مواصلات الإمارات في قطاع النقل والتأجير بما يمهّد الطريق أمام فرص استثمارية جديدة، مشيراً أن المشاركة ساهمت في  تعزيز مكانة المؤسسة الرائدة في هذا القطاع الهام وفق أعلى الممارسات العالمية والمعتمدة، واستعراض إمكاناتها ومشاريعها الذكية والمبتكرة ضمن خدمات النقل التي تقدمها.

وأكد البلوشي أنه لطالما شكّل النقل الجماعي قاسماً مشتركاً لعدد كبير من الخدمات الرئيسية التي تقدمها المؤسسة لاسيما خدمات النقل المدرسي والنقل التجاري على المستوى المحلي والإقليمي مستندة بذلك على خبرة تمتد لأكثر من 37 عاماً، الأمر الذي أسهم في سعي المؤسسة المتواصل للارتقاء بالخدمات المقدمة عبر مواكبة المتطلبات والتوجهات التنموية، وتوطيد الشراكات وتوسيع الآفاق لتحقيق الأهداف الاستثمارية والمجتمعية لها، بما يدفع عجلة التنمية المستدامة في الدولة.

وأشار البلوشي إلى أن جناح المؤسسة في المعرض أتاح للزائرين الفرصة للتعرف على عروض وباقات النقل والتأجير التي تقدّمها مواصلات الإمارات، كما تعّرف الزوار على مركبة كهربائية توظفهّا المؤسسة في تقديم خدماتها وذلك بالتعاون مع شركة "تسلا" المصنعة للسيارات الكهربائية، الأمر الذي يؤكد توجهات المؤسسة وجهودها نحو استدامة خدماتها بتطبيق الممارسات الخضراء في جميع عملياتها في ظل المقومات التي تمتلكها.

8006006