Sign In
11,000 heavy vehicles

Emirates Transport carries out more than 11,500 maintenance operations for car insurance customers

مواصلات الإمارات تنفّذ أكثر من 11 ألف عملية صيانة لمتعامليها من شركات التأمين

Dubai - Emirates Transport Media Dept.

Emirates Transport (ET), represented by the Vehicle Body Repair Unit, has carried out more than 11,500 vehicle repair operations for its clients from car insurance companies, between the beginning of the year until the end of October 2018.

According to Khalid Othman, manager of the Vehicle Body Repair Unit, the repairs services were carried out through 6 auto workshops spread throughout the country.

Othman explained that the Unit, which falls under ET's Auto Services Division, provides a variety of services to its customers from different categories and carries out maintenance and repair services for light and heavy vehicles, and motorcycles, in accordance with the needs and requirements of customers, in addition to a number of other supporting technical services such as vehicle towing and vehicle cleaning.

The manager of the Vehicle Body Repair Unit added that the daily capacity of the Unit's auto workshops is 52 vehicles per day, through a staff count of 213 trained and qualified auto technicians, which reflects the Corporation's keenness to develop its work systems and level of its auto services in line with the continuous growth in the transport market. 

It is worth mentioning that the Vehicle Body Repair Unit has a rich base of leading clients from the insurance industry including: Oman Insurance Company, Adamjee Insurance Company, AXA Insurance Company, Al Dhafra Insurance Company and Orient Insurance Company.

​مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 13 ديسمبر 2018:

كشفت مواصلات الإمارات ممثّلة بوحدة إصلاح الهياكل عن تنفيذها أكثر من 11 ألف عملية إصلاح للمركبات لمتعامليها من شركات التأمين منذ بداية العام وحتى نهاية أكتوبر 2018 وذلك من خلال ورشها الفنية المتوزعة في إمارات الدولة.

وأفاد السيد خالد عثمان مدير وحدة إصلاح الهياكل بأن الوحدة تمكنت من تنفيذ أكثر من 11500 خدمة إصلاح منذ بداية العام وحتى نهاية أكتوبر 2018 لمتعامليها من شركات التأمين من خلال 6 ورش فنية منتشرة في مختلف مناطق الدولة، مشيراً أن ذلك يعكس جهود المؤسسة في تطبيق معايير الخدمة عالية الجودة، مع ضمان التركيز على كفاءة أداء العاملين، والأسعار التنافسية باعتبارها أهم ركائز النجاح، والسبيل للنمو المستدام للأعمال.

وأوضح عثمان بأن الوحدة تقوم بتقديم حزمة متنوعة من الخدمات لمتعامليها من مختلف الفئات، حيث تقوم الوحدة بتنفيذ خدمات الصيانة والإصلاح للمركبات الخفيفة والثقيلة والآليات والدراجات باختلافها وذلك وفقاً لاحتياجات ومتطلبات المتعامل، إضافة إلى عدد من الخدمات الفنية المساندة الأخرى كقطر المركبات والآليات ، علاوة على تقديم الاستشارات الفنية في مجال خدمات الصيانة والإصلاح، وخدمات غسيل وتنظيف المركبات وغيرها.

وأكّد عثمان أن الطاقة الاستيعابية اليومية للمركز تصل إلى إصلاح 52 مركبة في اليوم، وذلك من خلال طاقم مكون من 213 فني وتقني مدرب ومؤهل، و34 حارة فنية، الأمر الذي يعكس حرص المؤسسة على تطوير منظومة ومستوى خدماتها الفنية بما يواكب النمو المستمر في سوق النقل والمواصلات والخدمات الفنية في الدولة، ما جعلها محل ثقة متعامليها في القطاعين الحكومي والخاص وكذلك الأفراد.

الجدير ذكره، أن وحدة إصلاح الهياكل تمتلك قاعدة ثرية تشمل نخبة من المتعاملين الرائدين من بينها: شركة عمان للتأمين ، شركة أدمجي للتأمين ، شركة اكسا للتأمين ، شركة الظفرة للتأمين ، شركة أورينت للتأمين.

8006006