Sign In
CSR Label 19

Emirates Transport awarded Dubai Chamber’s CSR Label for 7th consecutive year

مواصلات الإمارات تنال علامة غرفة دبي للمسؤولية الاجتماعية

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

Emirates Transport (ET) has been awarded the prestigious Dubai Chamber Corporate Social Responsibility (CSR) Label, for the 7th consecutive year.

The award recognizes companies that have made a positive impact on the community and demonstrated a commitment to best practices in CSR.

The federal transport corporation was among a number of companies to receive the award at a ceremony held at the head office of the Dubai Chamber of Commerce and Industry.

Hanan Saqer, ET Executive Director of Corporate Services Division said: "Wining the Dubai Chamber CSR Label for the seventh consecutive year, is a great honour for Emirates Transport and an important indicator that we're on the right path, although we are aware there is so much more we can still do.

"As a federal corporation, we feel an even greater responsibility to live up to the expectations placed on us and to achieve our own objectives in playing an even more prominent role within our society", she added.

The ET Executive Director of Corporate Services added: "Obtaining the award affirms the success of the organisation's ambitious direction and correct vision in making CSR programmes and policies the basis for its successful and sustainable approach; which became part of the plans and policies based on which the UAE government builds its private and public sector organisations."

Hanan also praised the work of the Dubai Chamber's Centre for Responsible Business, which oversees the assessment and awarding of the CSR Label.

​مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 05 مارس 2019:

نالت مواصلات الإمارات علامة غرفة دبي للمسؤولية الاجتماعية للعام السابع على التوالي بعد تجاوزها بنجاح عمليات التقييم التي برهنت من جديد على التزام المؤسسة الراسخ بقيم المسؤولية الاجتماعية، وتبنيها لكافة الخطوات والمعايير العملية التي تضمن أن تكون تلك المسؤولية جزءاً مكملاً لعملياتها التشغيلية، وخططها الاستراتيجية وأهدافها التنموية.

وتفصيلاً؛ قامت حنان صقر المدير التنفيذي لدائرة الخدمات المؤسسية بمواصلات الإمارات بتسلم العلامة من سعادة ماجد سيف الغرير، رئيس مجلس إدارة غرفة تجارة وصناعة دبي، وذلك ضمن فعاليات الحفل الذي أقامته غرفة دبي للصناعة والتجارة الخميس الماضي خصيصاً لهذه الغاية وكرمت فيه جميع الفائزين بالعلامة.

وبهذه المناسبة؛ أعربت صقر عن شكرها للجهة المنظمة للفعالية، وأثنت على الجهود المبذولة من قبل القائمين عليها، والتي كان لها أثر كبير في الارتقاء بواقع المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات على صعيد دولة الإمارات العربية بأسرها، كما عبرت عن سعادتها بنيل المؤسسة للعلامة للمرة السابعة، مؤكدةً أن ذلك يترجم الموقع الريادي للمؤسسة في هذا المجال.

وأوضحت المدير التنفيذي لدائرة الخدمات المؤسسية أن المؤسسة حققت خلال الدورة الحالية تقدماً في ثلاثة من أصل أربعة مجالات للتقييم، الأمر الذي يعكس التقدم الذي تحرزه المؤسسة عاماً بعد آخر، ويثبت أن جهودها في هذا الجانب إنما تتبع استراتيجية واضحة تقوم على فهم واضح للاحتياجات الحالية والمستقبلية لكافة الفئات المعنية، وقد مثل تقييم مجال مكان العمل والبيئة والجهود تجاه المجتمع المحلي نقاط القوة الرئيسية للمؤسسة في حين سجل مجال السوق النتيجة الأقل نسبياً.

وتضاف علامة غرفة دبي للمسؤولية الاجتماعية إلى رصيد كبير تتمتع به مواصلاات الإمارات في مجالات المسؤولية المجتمعية، حيث فازت على امتداد السنوات الماضية بعدد غير قليل من الجوائز المرموقة ذات الصلة بهذا الجانب محليا وإقليميا وعالمياً، وتعتبر من المؤسسات الرائدة مجتمعياً على مستوى الدولة.

8006006