Sign In
Humaid MoU

Emirates Transport, Humaid bin Rashid Al Nuaimi Foundation sign MoU

مذكرة تفاهم بين مواصلات الإمارات ومؤسسة حميد بن راشد النعيمي الخيرية

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

Emirates Transport, ET, and the Humaid bin Rashid Al Nuaimi Foundation signed a Memorandum of Understanding, MoU, to affirm their social and charitable roles and develop mutual and beneficial opportunities from their combined potential and experience, which will help to achieve their strategic plans that are based on the government's vision and directives.

The MoU was signed at the Foundation's headquarters in Ajman by Sheikha Azza bint Abdullah Al Nuaimi, Director-General of the Foundation, and Mohammed Abdullah al Jarman, General Manager of ET, in the presence of Abdulaziz Al Suwaidi, Director of the School Transports Branch in Ajman.

Sheikha Azza said that the Foundation provides various forms of assistance and aid to several social classes and is seeking to improve its partnership with government and private institutions, to promote its role in supporting the country's humanitarian efforts.

She also highlighted the key role of foundations and local and federal government departments in backing the efforts to achieve comprehensive and sustainable community development, as well as the importance of working on the MoU and ET's social responsibility programmes and initiatives, which are in line with the government's directives.

Al Jarman highlighted the importance of combined efforts between ET and the Foundation to develop social responsibility programmes and promote social awareness among community members, through campaigns and joint activities with various authorities and institutions, to achieve harmony and coherence among the entire community.

He added that the cooperation between both sides reflects their ongoing relationship and developed partnership in many areas, which are more than just their charity and humanitarian efforts but also include exchanging knowledge, studies and expertise, as well as organising joint activities and events.

The MoU will help both parties to combine their activities and initiatives that aim to promote social responsibility in schools through mutual awareness programmes that target students and parents, as well as to draft joint publications and achieve overall community development.

مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 08/04/2018:

أبرمت كل من مواصلات الإمارات ومؤسسة حميد بن راشد النعيمي الخيرية مذكرة تفاهم تؤسس لعلاقة تعاون وتنسيق دائم يهدف إلى تعزيز أدوارهما في المجالات المجتمعية والخيرية، وتطوير فرص الاستفادة المتبادلة من الإمكانات والخبرات المتاحة لدى الطرفين، وبما يسهم في تطبيق خططها الإستراتيجية وفق رؤى وتوجهات الحكومة الرشيدة.

وقع مذكرة التفاهم بمقر مؤسسة حميد بن راشد في عجمان كل من الشيخة عزة بنت عبدالله النعيمي مدير عام المؤسسة، و سعادة محمد عبدالله الجرمن مدير عام مواصلات الإمارات، وبحضور عبدالعزيز السويدي مدير فرع المواصلات المدرسية بعجمان.

من جهته، أكد سعادة محمد الجرمن لدى توقيع المذكرة أهمية تضافر الجهود المشتركة لتطوير برامج المسؤولية الاجتماعية والارتقاء بالفكر والوعي الاجتماعي لدى أفراد المجتمع، من خلال الحملات والأنشطة المشتركة مع مختلف المؤسسات والجهات، لما لها من دور في تطوير الفكر وتحقيق الانسجام والتلاحم بين أفراد المجتمع، والذي يعد الركيزة الأساسية للنهوض بالأمم والحضارات، ويعزز فرص التقدم في تحقيق إستراتيجية حكومة دولة الإمارات في مجال المسؤولية الاجتماعية والخدمات المساندة.

وأشار الجرمن إلى أن التعاون بين الطرفين يمثل علاقة مستمرة وشراكة متطورة في جوانب متعددة تتعدى المجالات الإنسانية والخيرية، إلى مساحات أوسع وفرص أكبر في قطاع تبادل المعلومات والدراسات والخبرات المشتركة، والمشاركة في المناسبات والفعاليات التي ينظمها الطرفان. ​

وأوضح سعادته أن المذكرة ستسهم في تعزيز جهود الطرفين في تحقيق التكامل في الأنشطة والمبادرات المشتركة لنشر قيم المسؤولية الاجتماعية في المجتمع المدرسي من خلال البرامج التوعوية المشتركة للطلبة وأولياء الأمور، إلى جانب المشاركة في إعداد إصدارات مشتركة لتحقيق التنمية الشاملة للمجتمع.

وأثنى مدير عام مواصلات الإمارات على الأدوار التي تضطلع بها مؤسسة حميد بن راشد النعيمي، والنجاحات التي حققتها في المجال الخيري والإنساني علاوة على جهودها المبذولة في إطلاق الأعمال التطوعية والمجتمعية وإشراك الأفراد والمؤسسات في الحملات والمبادرات المطروحة.

ورحب الجرمن بالتعاون مع المؤسسة، مؤكداً على الجهود التي تبذلها مواصلات الإمارات لوضع جميع إمكانيات وخبراتها ولا سيما في قطاع النقل والتأجير والخدمات الفنية لإسناد الأدوار المهمة التي تقوم بها المؤسسة، وتعزيز نجاحاتها.

من جانبها صرحت الشيخة عزة بنت عبدالله النعيمي مدير عام مؤسسة حميد بن راشد النعيمي الخيرية بأن المؤسسة تساهم في تقديم المساعدة والعون لفئات مجتمعية عديدة، وفي مجالات مختلفة، وتسعى إلى تعزيز شراكاتها مع المؤسسات الحكومية والخاصة لترسيخ أدوارها في مساندة الجهود التي تبذلها الدولة على صعيد العمل الإنساني.

وأثنت النعيمي على مذكرة التفاهم المبرمة بين الطرفين متمنية أن تسهم في ترسيخ العلاقات الثنائية، وتحقق الأهداف المنشودة، منوهة إلى أهمية دور المؤسسات والدوائر الحكومية المحلية والاتحادية في دعم الجهود المبذولة لتحقيق التنمية المستدامة للمجتمع بمختلف شرائحه وأفراده، ومشيدة بمبادرات مواصلات الإمارات ومشاريعها في جوانب المسؤولية الاجتماعية والتي تواكب توجهات حكومتنا الرشيدة.

8006006