Sign In
4400 auctions sales

Al Wataneya Auction sells more than 4,400 vehicles in 2018

"الوطنية للمزادات" يبيع أكثر من 4,400 مركبة منذ بداية العام

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

Al Wataneya Auctions, a subsidiary of Emirates Transport (ET), has reported the sale of 4,444 used vehicles during 2018, so far.

The sales represent a 5.7% increase on sale figures from the same period in 2017, reflecting a healthy improvement in the used cars sales market.

The sales are carried out through online and closed envelope auctions which are regularly held in both Abu Dhabi and Sharjah.

Salman Mohammed Ibrahim, manager of Al Wataneya Auctions stated that the centre also signed and extended 43 contracts with various government and private sector companies for the sale of used vehicles.

Ibrahim added: "The types of vehicles sold include industrial-purpose vehicles, pick-up trucks, four-wheel drive vehicle, saloon cars and buses".

He pointed out that Al Wataneya Auctions provide their own auto mechanical services team tasked with assessing the technical conditions of auctioned vehicles, before preparing detailed reports for bidders, giving them an accurate assessment of the vehicles on sale.  

Salman stressed that the e-auction service is available with full transparency, and is easily accessible to all categories of the public, pointing out that it encourages the active participation of various segments of the target audience. 

مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 25 ديسمبر 2018:​

كشف مركز الوطنية للمزادات -عضو مجموعة مراكز الأعمال التابعة لمواصلات الإمارات- عن نجاحه بتنظيم 46 مزاداً خلال العام الحالي وحتى تاريخه، بيعت خلالها 4,444 مركبة متنوعة، ما جعل المركز يحقق ارتفاعاً في عدد المركبات المباعة بنسبة 5.7% مقارنة بعدد المركبات المباعة خلال المدة نفسها من عام 2017.

وأعرب السّيد سلمان محمد إبراهيم مدير مركز الوطنية للمزادات؛ عن سعادته بالثقة المتنامية التي بات المركز يتحلى بها بين أوساط المتعاملين، الأمر الذي تجلى في إبرام وتجديد 43 عقداً مؤخراً لمتعاملين من مختلف الفئات منهم جهات حكومية وخاصة، وأيضاّ أفراد وتجار وأصحاب معارض لبيع السيارات المستعملة، لافتاً أنه بالتزامن مع ذلك سجل المركز ارتفاع عدد المشاركين في المزادات إلى 18,901 متعاملاً من مختلف شرائح الجمهور تفاعلوا من خلال عدة قنوات أتاحها المركز للجمهور.

وأوضح مدير مركز الوطنية للمزادات أن المركز قام ببيع مركبات متنوعة منها مركبات ثقيلة وخفيفة، ومنها ذات دفع رباعي وأخرى من نوع صالون، إلى جانب مركبات تجارية تتضمن مركبات بيك أب وحافلات ومعدات ثقيلة وغيرها من المركبات.

وأشار إلى أن المركز أتاح للجمهور عدة قنوات ميسرة وسهلة الوصول للمشاركة في المزادات منها التسجيل والمشاركة من خلال الموقع الإلكتروني www.alwataneya.ae، الذي يتيح للجمهور استعراض مواصفات وأسعار المركبات المطروحة وشروط المشاركة في المزادات بكل سهولة ويسر دون عناء القدوم إلى المركز، إضافة إلى حساب المركز على الإنستغرام alwataneya.auctions@، وكذلك الحصول على المعلومات من خلال التواصل مع المؤسسة على الرقم المجاني لمركز الاتصال 8006006.

8006006