Sign In
67 business continuity

67 managers from Emirates Transport learn about best practices in business continuity management

67 من قيادات مواصلات الإمارات يختتمون ورشة حول أفضل الممارسات في إدارة استمرارية الأعمال

Dubai: Emirates Transport Media Dept.

In cooperation with the National for Emergency, Crisis and Disaster Management Authority, Emirates Transport (ET) concluded an awareness workshop on best practices in business continuity management attended by 67 managers of various levels.

In this context, Mohammed Abdullah Al Jarman, general manager of Emirates Transport, emphasized that the workshop falls within the ET's efforts and strategic plans to enhance its leading position in the transport sector by focusing on principles aimed at sustaining the growth of its business and investments in this sector, in line with customer requirements, and enhancing capabilities of its leaders and employees in the field of business continuity, which will contribute to overcoming any challenges or obstacles that may affect the work of the company and achieve its current and future visions.

Al Jarman praised the efforts made by the National for Emergency, Crisis and Disaster Management Authority and its cooperation in conducting the workshop.

He stressed that ET has taken specific steps in preparing and applying the business continuity programme to define and document its capabilities of business continuity under different circumstances, by focusing on performing vital and necessary activities and services during emergencies, crises and disasters.

The themes of the workshop focused on demonstrating the principles of business continuity management and its benefits for institutions and individuals, in addition to clarifying the business continuity management model and its scope of application, and raising awareness of the next steps, roles and responsibilities of the leadership team in order to implement an efficient and effective business continuity management programme.

​مواصلات الإمارات- إدارة الاتصال الحكومي- دبي 03 فبراير 2020:

بالتعاون مع الهيئة الوطنية لإدارة الطوارئ والأزمات والكوارث، اختتمت مواصلات الإمارات ورشة عمل توعوية حول أفضل الممارسات في إدارة استمرارية الأعمال شارك فيها 67 من قياديي المؤسسة.

شارك في إدارة وتقديم الورشة كل من السيد سلطان سعيد الزيدي رئيس وحدة تطبيق ومتابعة استمرارية الأعمال بالهيئة الوطنية لإدارة الطوارئ والأزمات والكوارث، والسيد يوسف أحمد المنصوري أخصائي تطبيق ومتابعة استمرارية الأعمال بالهيئة.

وفي هذا الإطار، أكد سعادة محمد عبد الله الجرمن مدير عام مواصلات الإمارات أن عقد الورشة يندرج ضمن جهود المؤسسة وخططها الاستراتيجية لتعزيز موقعها القيادي في قطاع النقل والمواصلات من خلال التركيز على المبادئ الرامية لاستدامة نمو أعمالها واستثماراتها في هذا القطاع وبما يواكب متطلبات العملاء، وتعزيز قدرات قياداتها وموظفيها في مجال استمرارية الأعمال، الأمر الذي يسهم في التغلب على أية تحديات أو معوقات قد تؤثر على سير عمل المؤسسة وتحقيق رؤاها الحالية والمستقبلية.

وأشاد الجرمن بالجهود التي تبذلها الهيئة الوطنية لإدارة الطوارئ والأزمات وتعاونها الأمثل في تقديم ورشة العمل للقياديين في مواصلات الإمارات، ما يعزز مبادرات الشراكة الاستراتيجية المتبادلة بين الطرفين، مثنياً على جهود الهيئة في تطوير قدرات الموارد البشرية في مجال إدارة استمرارية الأعمال، ورفع مستوى المرونة لدى مؤسسات الدولة، وتعزيز إمكاناتها في تطبيق برنامج إدارة استمرارية الأعمال حسب المعيار الوطني والتوجهات الحكومية لدولة الإمارات، إلى جانب دورها في ترسيخ سياسة الدولة لتعزيز أمن واستقرار المجتمع والمحافظة على الأرواح والممتلكات.

وأكد سعادته، على أن مواصلات الإمارات قطعت خطوات نوعية في إعداد وتطبيق برنامج استمرارية الأعمال لتحديد وتوثيق قدرة المؤسسة على الاستمرار في الأعمال التي تتلاءم مع القدرات الحالية والمستقبلية، من خلال التركيز على أداء الأنشطة والخدمات الحيوية والضرورية أثناء الطوارئ والأزمات والكوارث.

تركزت محاور الورشة على بيان مبادئ إدارة استمرارية الأعمال وفائدتها للمؤسسات والأفراد إلى جانب توضيح نموذج إدارة استمرارية الأعمال ونطاق تطبيقه، والتوعية بالخطوات اللاحقة والأدوار والمسؤوليات الخاصة بفريق القيادة بغرض تطبيق برنامج كفء وفعال لإدارة استمرارية الأعمال.

8006006