Sign In

Electronic services: an important qualitative change with multiple corporate benefits

الخدمات الإلكترونية.. توجه نوعي مهم وفوائد مؤسسية متعددة

His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum - Vice President and Prime Minister and Ruler of Dubai, said: "Our goal is for all interactive channels to lead to a distinctive government service"

There is no doubt that His Highness is fully aware of what it means to provide interactive channels with customers, to ensure they receive outstanding, highly efficient service, and this is what contributed to the UAE being ranked among the top countries in the world in the field of governmental efficiency, according to the 2013 Global Competitiveness Report.

At Emirates Transport, we are always keen to keep up with the Strategic Electronic Plan of the federal government and raise the readiness of the electronic transformation of the services provided by the corporation to clients in the fields of transport and maintenance services.

One may wonder how this can be achieved. What are the ingredients that we rely on to implement this qualitative government approach?

It has to do with taking advantage of information and communication technologies to provide services, as they have a significant impact in facilitating these services to the masses.

If we contemplate the many possible benefits of e-services, we can understand the importance of this trend and the necessity of its application.

Some of these benefits include: contributing significantly and effectively to attracting new customers, improve customer service, being an effective marketing channel, creating a new opportunity to raise extra revenue from existing customers as well as providing greater exposure to a brand.

Thanks to the efforts of the various teams at Emirates Transport, particularly the cooperation between the departments of Operations Management, Information Technology and Government Communications, as well as others, we have recently succeeded in launching a package of new electronic services on the corporation’s official website.

We will continue to raise the bar to achieve the targets set by the government in this filed which will result in a better customer experience and improve business and government service performances. ​

قالها صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم – نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي: "إن هدفنا هو أن تؤدي كل القنوات لخدمة حكومية متميزة".
لا شك أن سموه يدرك تماماً ما يعنيه توفر قنوات تفاعلية مع المتعاملين، تضمن حصولهم على خدمة متميزة وذات كفاءة عالية، وهذا ما ساهم في تبوء الإمارات صدارة دول العالم في مجال الكفاءة الحكومية وفق تقرير التنافسية العالمي 2013م.
وفي مواصلات الإمارات، نحرص دائماً على مواكبة الخطة الاستراتيجية الإلكترونية للحكومة الاتحادية ورفع جاهزية التحول الإلكتروني للخدمات التي تقدمها المؤسسة للمتعاملين في مجالات تنظيم وإدارة خدمات النقل والصيانة، بما يضمن توفير خدمات متطورة وفعالة يمكن الحصول عليها بسهولة وعلى مدار الساعة، مما يسهم في الارتقاء بتنافسية مواصلات الامارات من خلال تبني ممارسات عالمية المستوى في كافة المجالات الإلكترونية. 
ولكن قد يتساءل الواحد منا، كيف يمكن تحقيق ذلك؟ وما هي المقومات التي نعتمد عليها لتطبيق هذا التوجه الحكومي النوعي؟
يتمثل ذلك في الاستفادة من تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في تقديم وتوفير الخدمات، لما لها من تأثير كبير في تسهيل الخدمات وتحويلها من خدمات تقليدية إلى خدمات إلكترونية.
حيث تعتبر الشبكة الإلكترونية (الإنترنت) حالياً الوسيلة الرئيسية والأكثر أهمية في نقل الخدمات الإلكترونية، مع الإبقاء على استخدام الوسائل الأخرى كالهاتف والجوال والتلفاز ومراكز الاتصال ومكاتب الاستقبال.
ومن يتأمل الفوائد الجمة التي تكمن خلف الخدمات الإلكترونية، يدرك أهمية هذا التوجه وضرورته الملحة، فهي تسهم بشكل كبير وناجع في جذب عملاء جدد وتحسين خدمة العملاء، كما تعتبر قناة تسويقية وتعريفية فعالة تخلق فرصة جديدة للايرادات من العملاء الحاليين كما توسع العلامة التجارية للمؤسسة والشركات التابعة لها.
وبفضل من الله، ثم بجهود فرق العمل في مواصلات الإمارات، وبتعاون ما بين إدارة العمليات وإدارة تقنية المعلومات وإدارة الاتصال الحكومي وإدارات أخرى، نجحنا في الفترة الماضية من إنجاز حزمة من الخدمات الإلكترونية الجديدة وجعلها قابلة للاستخدام والدخول من على الموقع الإلكتروني للمؤسسة، وتشمل هذه الخدمات: خدمة طلب حجز حافلة لأنشطة المدارس الحكومية، وطلب التسجيل للتدريب الصيفي والعملي، والبحث عن المدارس، طلب محاضرات توعية وتدريب، طلب تسجيل مورد، وخدمة مزاد بيع المركبات، وخدمة طلب حجز، وخدمات الفحص الفني، وطلب حجز مساحات إعلانية.
ولأن نهج التطوير لا يتوقف، فمن المستهدف إطلاق عدد من الخدمات تباعاً خلال الفترة المقبلة، وتشمل: خدمة تأجير مركبات، وطلب التعاقد لتوفير خدمات فنية، وخدمة نقل المواد.

Comments

We will strive to review and publish your comments within 48 hours
 
 
 

  • Thank you for sharing

    22-05-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    23-03-17
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • 1

    11-01-16
  • test

    11-11-14

8006006