Sign In

Support Services Division

دائرة الخدمات المساندة

The Division consists of: Facilities Management Centre, Information Technology Department, Procurement Department, Sites Management Centre, and Department of Human Resources

Department of Human Resources

Manpower planning, HR management & development, creating necessary work conditions in support of ET staff efforts to fulfil objectives, through four main processes: HR services, training, statistics & HR development.

Information Technology Department

Operation & maintenance of computers and related devices, create & develop necessary systems, and maintain safety of data and information.

Procurement Department

Maintain supply of ET needs for different technical & general purchases, provide services necessary for business & staff, and provide necessary insurance to all ET assets and staff employees.

Sites Management Centre

Sites Management Centre was established by General Manager Resolution number 4/2009, to take care of the development, management, maintenance & regulation of the use of current ET sites, manage future expansion activities, and assess investment opportunities across different sites, to maximize sites profits.

Facilities Management Centre

Facilities Management Centre was established as a specialized centre to manage, regulate & provide general services (including security guard, internal maintenance, cleaning, reception, hospitality in addition to management of correspondence & delegates), to enable a customer to take care of his/her principal business activities, by providing a specialized business environment, supported by auxiliary services, and providing services for competitive prices, to ease financial burdens on customers portfolio.

ينضوي تحت دائرة الخدمات المساندة كل من إدارة الموارد البشرية وإدارة نظم المعلومات وإدارة المشتريات ومركز إدارة المواقع ومركز إدارة المرافق.


 

إدارة الموارد البشرية:

 

تتولى مهام تخطيط القوى العاملة وإدارة وتنمية الموارد البشرية والعمل على خلق ظروف مواتية لقيام العاملين بتحقيق أهداف المؤسسة من خلال أربع عمليات رئيسية هي خدمات الموارد البشرية والتدريب والإحصاء وتطوير الموارد البشرية.


 

إدارة نظم المعلومات:


 

تقوم بتشغيل وصيانة أجهزة الحاسب الآلي والمعدات ذات الصلة، واستحداث وتطوير النظم وحفظ وصيانة البيانات وسلامتها.


 

إدارة المشتريات:


 

تتولى مهام تأمين احتياجات المؤسسة المختلفة من المشتريات الفنية والعامة وتوفير الخدمات الخاصة بالعمل والعاملين والتأمين على كافة موجودات المؤسسة والعاملين فيها.


 

مركز إدارة المواقع:


 

يهتم بشكل أساسي بتطوير المواقع الحالية للمؤسسة وإدارتها وصيانتها وتنظيم إستخدامها وإدارة عمليات ومتطلبات التوسع المستقبلي لها؛ كما يقوم المركز بتقييم فرص الإستثمار في المواقع المختلفة لتعظيم أرباح هذه المواقع.


 

مركز إدارة المرافق:


 

مركز متخصص لإدارة وتنظيم وتقديم الخدامات العامة التي تشمل (إدارة خدمات الحراسة وأعمال الصيانة الداخلية وأعمال النظافة وإدارة الإستقبال وأعمال الضيافة وإدارة المراسلين والمندوبين)، ويهدف إلى تفريغ العميل للقيام بأعماله الأصلية من خلال توفير بيئة عمل متخصصة ومدعومة بالخدمات المساندة، من خلال تقديم أفضل الخدمات بأسعار تنافسية وبما يخفف العبء المالي على العميل.

8006006