Sign In

Corporate Services Division

دائرة الخدمات المؤسسية

The Division consists of: Government Communication Department, Operations Department, Department of Environment and Occupational Health & Safety, and the Department of Strategic Planning & Institutional Excellence.

 

Department of Strategic Planning & Institutional Excellence

Supervise development, promotion & implementation of ET policy, manage performance management, support & assist different units to achieve institutional distinction.

Operations Department

Highlight & classify main operations, support their documentation through gathering "Operation Manuals", regulate their review, improvement & reengineering, classify customers, issue "Customers Service Convention", classify & sort different services offered, supervise preparation of "Service Manual", develop strategies for dealing with customers complaints, supervise communication channels and follow up interaction with customers.

Department of Environment and Occupational Health & Safety

Implement and follow up ET obligation to implement different international standards regarding OHSAS18001, & Environment Management System ISO14001, provide support, direction & necessary resources to carry on daily operations for different organizational units, to enable fulfilment of the EHS system, achieve customer satisfaction and guarantee the provision of a safe & secure business environment.

Government Communication Department

Portray and promote ET profile to different customers, strengthen ET relations with community, media, partners, stakeholders, affiliated establishments, and employees’ internal relations units.

يندرج تحت دائرة الخدمات المؤسسية كل من إدارة التخطيط الإستراتيجي والتميز المؤسسي وإدارة العمليات إدارة البيئة والسلامة والصحة المهنية وإدارة الإتصال الحكومي.

 

إدارة التخطيط الإستراتيجي والتميز المؤسسي:

 

تقوم بالإشراف على إعداد وتطوير وتطبيق إستراتيجية المؤسسة ونظام إدارة الأداء ومساعدة  ودعم الوحدات المختلفة على تحقيق التميز المؤسسي.

 

إدارة العمليات:

 

تقوم بتحديد وتصنيف العمليات الرئيسية والمساندة وتوثيقها من خلال ”أدلة العمليات“ وتنظيم عملية مراجعتها وتحسينها وإعادة هندستها؛ وتصنيف المتعاملين وإصدار ”ميثاق خدمات المتعاملين“ وحصر وتصنيف الخدمات المقدمة والإشراف على إصدار ”دليل الخدمات“؛ ووضع إستراتيجيات للتعامل مع شكاوى المتعاملين والإشراف على قنوات الإتصال والتواصل مع المتعاملين.

 

إدارة البيئة والسلامة والصحة المهنية:

 

تشرف على تنفيذ وإلتزام المؤسسة بتطبيق المعايير الدولية لنظام الالإدارة المتكامل شاملة أنظمة ( إدارة الجودة ISO :2008:9001 وإدارة السلامة والصحة المهنية OHSAS 18001 وإدارة البيئة ISO 14000 ونظام إدارة رضا العملاء ISO 10001 ونظام إدارة شكاوى المتعاملين  ISO 10002وأية أنظمة إدارية أو شهادات تضاف للنظام ومبادرات التطبيقات الخضراء.

 

إدارة الاتصال الحكومي:

 

تقدم وتعرض صورة  المؤسسة للمتعاملين، وتوثق علاقات المؤسسة مع المجتمع والإعلام والشركاء والمؤسسات المرتبطة بها والعلاقات الداخلية للعاملين.

8006006