Sign In

Business Development Division

دائرة تطوير الأعمال

The Division consists of: Information & Competitiveness Centre, Tenders & Contracts Department, Marketing Department, Projects Development Manager, Business Assessment Department, and the Business Development Department

Business Development Department

Implement approved strategic & operational plans of Business Centres in high efficiency, discuss & develop expansion & diversification opportunities across different business activities, revenue sources, management of investment projects, and develop plans necessary for Business Centres development.

Business Assessment Department

Assess & develop performances of ET Business Centres, evaluate their financial position and contribution to annual budget, assess results of business contracts and current projects for renewal and feasibility of its operation.

Projects Development Manager

Prepare feasibility studies, plans & financial forecasts for different projects, related investment plans, finance sources, highlight service sectors, follow up opportunities available to develop & create additional projects.

Marketing Department

Develop marketing strategies & tools; promote ET services across different investment centres & projects to various customers, for the promotion & development of business growth.

Tenders & Contracts Department

Develop & review pricing policies for ET services, follow up processes required for service pricing through study of data & inputs for required services according to customer requirements & conditions.

Information & Competitiveness Centre

Implement necessary operations for the collection & analysis of information, develop database, follow up variations, prepare analytical reports, highlight specifications, distribute information, follow up implementation of statistical data, and supply orders submitted to Centre, according to information specifications.

تتكون دائرة تطوير الأعمال من مجموعة من الإدارات والتي تشمل: إدارة تطوير الأعمال وإدارة تقييم الأعمال وإدارة تطوير المشاريع وإدارة التسويق وإدارة المناقصات والعقود ومركز المعلومات التنافسية

 

إدارة تطوير الأعمال:

 

تقوم بتنفيذ الخطط الاستراتيجية والتشغيلية المعتمدة لمراكز الأعمال بكفاءة، وتقوم ببحث وتطوير فرص التوسع والتنوع في الأنشطة ومصادر الإيرادات وإدارة المشاريع الاستثمارية ووضع الخطط اللازمة لتطوير مراكز الأعمال.

 

إدارة تقييم الأعمال:

 

يتولى مهام تقييم وتطوير أداء مراكز الأعمال وتقييم الوضع المالي لها والمساهمة في إعداد الميزانية السنوية وتقييم نتائج أعمال العقود والمشاريع الحالية لأغراض التجديد وجدوى استمرارها.

 

إدارة تطوير المشاريع:

 

تقوم بإعداد دراسات الجدوى والخطط والتوقعات المالية للمشاريع وما يرتبط بها من خطط إستثمارية ومصادر تمويل وتحديد خدمات ومتابعة فرص مجالات تطوير وإستحداث خدمات إضافية للمشاريع.

 

إدارة التسويق:

 

تقوم بتطوير إستراتيجيات وآليات تسويق وترويج خدمات المؤسسة في مختلف المراكز والمشاريع الإستثمارية إلى مختلف العملاء سعياً نحو نمو الأعمال.

 

إدارة المناقصات والعقود:

 

تقوم بتطوير ومراجعة سياسات التسعير لخدمات المؤسسة والقيام بعمليات تسعير خدمات من خلال دراسة البيانات والمدخلات والخدمات المطلوبة على ضوء شروط ومتطلبات العميل.

 

مركز المعلومات والتنافسية:

 

يهتم بتنفيذ عمليات جمع وتحليل المعلومات وإنشاء قواعد بيانات ومتابعة رصد المتغيرات وإعداد التقارير التحليلية وتحديد مواصفات نشر المعلومات ومتابعة تنفيذ طلبات البيانات الإحصائية وتوفيرها للطلبات المقدمة للمركز وحسب مواصفات نشر المعلومات.

8006006